Laagste prijs garantie
Gratis thuisbezorgd in België en Luxemburg
Gratis retourneren
30 dagen bedenktijd

Garantieregeling

Garanties en compensaties

Garantie op uw aankoop krijgt u natuurlijk bij Dimehouse! Vanzelfsprekend conformeert Dimehouse zich aan de Belgische wetgeving en heeft daarop de garantievoorwaarden afgestemd. Welke rechten en plichten heeft u als consument?

Verwachtingspatroon

Het geleverde product dient de eigenschappen te bezitten die de klant op grond van het getoonde op onze website of winkels mag verwachten (conformiteit). Wordt aan deze verwachting niet voldaan, dan heeft de klant recht op reparatie of vervangen, óf een korting door het opeisen van de omruilkosten en daarbij verder af te zien van reparatie of vervanging. De melding moet binnen 3 dagen na ontvangst van het product worden gedaan via [email protected]. Meldingen na deze periode kunnen niet in behandeling worden genomen. Ontstaat er schade na deze periode, dan heeft u dit recht uiteraard wel.

Periode van garantie

Dimehouse geeft op alle producten algemene garantie van 2 jaar conform Belgische wetgeving.

Uitzonderingen

Normale slijtage wordt niet meegenomen binnen de garantievoorwaarden. Ook verkleuring van kussens (door bijvoorbeeld spijkerbroekstof) wordt niet meegenomen onder de garantievoorwaarden. Ook roest aan metaalonderdelen door buitengebruik van binnen meubilair, valt niet binnen de garantievoorwaarden. Voor alle aangeboden producten bieden wij uitstekende bescherming middels onderhoudsproducten en verwachten dat de klant verantwoordelijkheid neemt en zijn of haar meubels volgens de voorschriften beschermt tegen vlekken en overige potentiële ongelukjes.

Indien de klant verhuisd is naar het buitenland kan alleen aanspraak gemaakt worden op garantie vanuit België.

  • Volgorde van garantie

Dimehouse streeft er naar om iedere klacht die is aangemeld op werkdagen binnen 24 uur te behandelen. Met het oog op de complexiteit van sommige klachten, behoudt Dimehouse zich het recht om maximaal 120 uur de tijd te nemen om met een oplossing te komen.

De volgorde van het oplossen van een klacht is als volgt:

  • Dimehouse heeft wettelijk het recht altijd eerst de klacht te verhelpen middels reparatie.
  • Indien reparatie niet mogelijk is, mag Dimehouse het product vervangen middels het aanleveren van nieuwe onderdelen.
  • Indien reparatie en vervanging volgens Dimehouse niet toereikend is, krijgt de consument een deel van het aankoopbedrag terug. Is het product een half jaar gebruikt, dan krijgt de consument 50% van het aankoopbedrag terug. Is het product acht maanden gebruikt, dan krijgt de consument 25% van het aankoopbedrag terug. Na gebruik van een jaar kan geen aanspraak meer gemaakt worden op enige restitutie.

Compensaties

Dimehouse doet er alles aan de aangeboden producten, indien voorradig, snel te leveren aan de klant. Dimehouse kan desalniettemin geen verantwoording nemen voor de uitvoer van haar vervoerders. Vertragingen van pakketten worden niet gecompenseerd door Dimehouse. Dimehouse biedt derhalve altijd de mogelijkheid het pakket zelf af te halen in het distributiecentrum.

Retourneren

Lees deze pagina omtrent het retour zenden van jouw product.

Laagste prijs garantie
Gratis thuisbezorgd in België en Luxemburg
Gratis retourneren
30 dagen bedenktijd